Kaupunginhallituksen jäsen Sari Pesu:

Vuoden viimeiseen valtuustoon (8.12.08) teimme Karjalaisen Annen kanssa alla olevan valtuustoaloitteen. Jospa päästäisiin jonkinlaiseen kaikkia tyydytävään lopputulokseen. Nykykäytäntö kaipaa uudistamista. Saimme yli kolmekymmentä allekirjoitusta.

Työryhmä selvittämään urheiluseurojen mahdollisuutta hyödyntää liikuntatilojen välineitä

Urheiluseurat ja vapaa-ajan toimijat vuokraavat Keravan kaupungin tiloja mm. koulujen liikuntasaleja. Usein seurat tarvitsevat harjoittelussaan ja toiminnassaan erilaisia välineitä mm. telinevoimisteluvälineet, matot, yms.  Kouluille on hankittu niiden omaan käyttöön välineitä, mutta tällä hetkellä ne eivät ole tilojen vuokraajien käytettävissä vaan seurat joutuvat hankkimaan ja tuomaan tarvitsemansa välineet itse.

Me aloitteen allekirjoittajat haluamme, että Keravalle perustetaan työryhmä, jonka tavoitteena on selvittää löytyykö jokin yhteistyömalli, jossa urheiluseuroilla olisi tulevaisuudessa mahdollisuus lainata koulujen yhteydessä olevia välineitä kuitenkin siten, että lainauksesta johtuvat riskit minimoidaan. Lisäksi työryhmä selvittää ne asiat, jotka helpottaisivat seurojen toimintaa kaupungin vuokratiloissa.

Keravalla 8.12.2008
Anne Karjalainen (SDP), Sari Pesu (Vihr.)