Alla tiedote Keravan ympäristönsuojeluyhdistyksen järjestämästä keskustelutilaisuudesta.
KYY ei ole kytköksissä Vihreiden toimintaan, mutta aihe on varmasti vihreitä kiinnostava!

* * * *

Millainen on hyvä metsä kaupungissa?

Keravan ympäristönsuojeluyhdistys järjestää Kalevalan päivänä 28.2. keskustelutilaisuuden virkistysmetsien hoidosta. Tilaisuus pidetään Keravan kirjaston Pentinkulma-salissa klo 17.30-19.00.

Tuoreen Kuntametsä – oppaan toimittaja Laura Räsänen Suomen luonnonsuojeluliitosta kertoo kuntien omistamien metsien virkistys- ja luonnonsuojeluarvoista sekä nämä arvot huomioivista hyvistä hoitokäytännöistä. Keravan metsiin, niiden hoidon organisoimiseen sekä tavoitteisiin ja resursseihin luo katsauksen kaupunkiympäristön työpäällikkö Pekka Sorri.

Tilaisuudessa kuullaan myös kaupungin pitkän tähtäimen metsänhoitosuunnitelmasta sekä tarkemmin lähivuosien suunnitelmista. Jaossa on tuoretta Suomen luonnonsuojeluliiton Uudenmaan piirin julkaisemaa Kuntametsät – asukkaiden ja luonnon keitaat esitettä.

Yleisötilaisuuden jälkeen samassa tilassa pidetään yhdistyksen kevätkokous klo 19.00 alkaen. Molemmat tilaisuudet ovat ilmaisia ja yleisölle avoimia.

Keväämmälle yhdistys suunnittelee yhteistyössä Keravan kaupunkiympäristön kanssa retkeä muutamaan virkistysmetsäkohteeseen. Retkellä päästään tutustumaan virkistysmetsien hoitoon luonnossa asiantuntevalla opastuksella. Seuraa ilmoittelua tai liity Keravan ympäristönsuojeluyhdistys- Facebook – ryhmään.

Lisätietoja:
Anu Heikkilä
heikkila_anu@yahoo.com
Lisätietoa kuntametsistä sekä uusi Kuntametsät – asukkaiden ja luonnon keitaat –esite [PDF]: