Kuntavaalit pidetään lokakuun lopulla – kampanjointi ja vaalilupausten antaminen on alkamassa.
Me Keravan vihreät haluamme tuoda nyt esiin, että meidän äänestämisellämme saa myös asioita aikaan – sitä varten sivuillamme julkaistaan vaaleihin saakka juttuja aikaansaannoksistamme otsikolla *Vihreitä saavutuksia Keravalla*.
Pysy kanavalla – uusia juttuja julkaistaan säännöllisin väliajoin!

HARRASTESTIPENDI KERAVALAISILLE NUORILLE

Vihreä valtuutettu Sari Pesu:

”Olin samassa tilaisuudessa Sinebrychoffin viestintäjohtaja Marja-Liisa Weckströmin kanssa kevättalvella 2009. Keskustelimme miten voitaisiin keravalaisia lapsia ja nuoria tukea kasvussa vastuulliseen aikuisuuteen, millaisia karikoita kasvava nuori kohtaa, millaiset asiat ovat lapsille ja nuorille tärkeitä, miten voitaisiin ehkäistä syrjäytymistä ja muutenkin tukea nuorta terveisiin elämäntapoihin, miten lisätä osallisuutta? Silloin keksin idean harrastustoiminnan rahallisesta tukemisesta.

Kevään 2009 aikana kehittelin ideaa lisää, olin yhteydessä Marja-Liisaan ja syksyllä 2009 Sinebrychoffilta näytettiin vihreää valoa. Meidän kaupungin viranhaltijat liikuntatoimenjohtaja Päivi Valtonen, virastopäällikkö Pertti Rantanen ja sosiaalijohtaja Maija Gartman suhtautuivat heti alusta asti hankkeeseen innostuneesti ja positiivisesti. Ensimmäistä kertaa stipedi oli haettavissa vuosi sitten ja toiminta saanyt jatkoa!

Ammattitaustani (psykiatrinen sairaanhoitaja) ja silloisen luottamustoimeni (liikuntalautakunnan puheenjohtaja) vuoksi tässä toiminnassa yhdistyy minulle tärkeitä asioita. Kolmen teinityttären äitinä tiedän myös harrastusten merkityksen ja hinnan; meidän perheessä ratsastetaan ja tanssitaan. Huomion arvoista on myös se, että harrastestipendiä voi hakea myös esim. musiikki-ja kuvataideharrastuksiin.

Haluan jälleen kiittää Sinebrychoffia tästä merkittävästä lahjoituksesta, yrityksetkin tuntevat yhteiskuntavastuuta!”

Katso myös:  http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Sinebrychoff-tukee-nuoria-21-000-eurolla

viulunsoittaja
(kuva Länsi-Savo -lehden nettisivuilta)