EevaLahtinenKeravalainen Eeva Lahtinen (vihr.) on nimetty kansanedustajaehdokkaaksi vuoden 2015 eduskuntavaaleihin.

32-vuotias Lahtinen toimii Keravalla kaupunginvaltuutettuna ja sosiaali- ja terveyslautakunnan sekä konsernijaoston jäsenenä. Lahtinen työskentelee laboratorioanalyytikkona kehitystehtävissä.

Kahden pienen lapsen äitinä Eeva Lahtiselle läheisiä ovat etenkin lapsiperheiden asiat. ”Haluan vaikuttaa lastemme paremman tulevaisuuden puolesta. Pidän äärimmäisen tärkeänä hyvien koulutusmahdollisuuksien takaamista. Päivähoidon ja koulupäivien on oltava turvallisia ja laadukkaita. Myös erityistä tukea tarvitsevien lasten haasteet tulee ottaa entistä paremmin huomioon.”

Lahtinen haluaa kiinnittää huomiota myös perheiden erilaisuuteen: ”Perheen ja työn yhteensovittamista on helpotettava, ja toisaalta myös annettava nykyistä paremmat mahdollisuudet lasten kotihoitoon.”

Muita Lahtiselle tärkeitä teemoja ovat työllisyys- ja asumiskysymykset. ”Kaiken työn tekemisen pitää olla kannattavaa. Osa-aikatyöstä tai pätkätyöllistymisestä ei saa rangaista. Yksinasuvien ahdinkoa kasvavien elinkustannusten keskellä on helpotettava ja uudenlaisen yhteisöllisyyden syntymistä tuettava.”

lisätietoja:
Eeva Lahtinen