Kaupunginvaltuutettumme Karoliina Veikkonen iloitsee skeittiparkkipäätöksestä:

”Pitkä ja ajoittain tuskallinenkin skeittipuistohanke on viimein nytkähtänyt yhden pykälän eteenpäin.

Siitä asti kun aloitin kaupunginvaltuutettuna, Vapaa-aika- ja hyvinvointilautakunnan jäsenenä sekä Nuorisojaoston puheenjohtajana, minulle on ollut erittäin selvää, että keravalaisten lasten, nuorten ja myös aikuisten harrastajien suuri toive olisi saada Keravalle ainakin yksi riittävän suuri ja monipuolinen skeittiparkki, joka parhaimmillaan palvelisi myös skuuttaajia ja BMX-pyöräilijöitä.

Hanke on paikkasuunnitelmien alati muuttuessa, mielikuvituksellisten valituksen aiheiden noustessa milloin mistäkin, nimby-ilmiön nostaessa päätään ja poliittisten venkoilujen kourissa saanut aika kafkamaisia piirteitä.

On tuntunut ajoittain siltä, että nykyiset nuoret vievät lapsensa esikouluun ennen kuin parkki saadaan valmiiksi.

Hankkeessa on kuitenkin tehty myös paljon ansiokasta valmistelutyötä: tekniikan viranhaltijat ovat tehneet perustustyöselvityksiä, suunnitteluinsinöörit laskelmia, on kuultu lajin harrastajia suunnittelutyöpajoissa ja alan kärkikastin suunnittelija on ollut keskeisessä roolissa eri parkkivaihtoehtojen suunnittelussa.

Kuntalaiset ovat olleet aktiivisia ja jopa muodostaneet asiaa ajavia ryhmittymiä. Ja monet kunnallispoliitikot ovat pitäneet hankkeen etenemistä esillä toistuvasti ja toppuuteleet periaatteellisesti kaikkia suunnitelmia vastaan änkyröineitä kollegoitaan.

Mikään paikka ei tule tässä kaupungissa kelpaamaan kaikille. Jokaisesta paikasta tulisi nurinaa, valituksia ja harmitusta jollekulle, joka ei halua lapsia ja nuoria harrastamaan omille kotikulmilleen.

Mutta ehkä katsotaan ensin, miten homma lähtee rullaamaan ennen kuin julistetaan maailman loppuvan tähän?

Annetaan lapsille, nuorille ja aikuisille lajin harrastajille mahdollisuus harrastaa heille rakasta lajia meille rakkaassa kaupungissa, hyvissä puitteissa, osana kaupunkikuvaa ja -ympäristöä, osana yhteisöä?

Itse ainakin koen tämän monen tahon ja toimijan yhteisenä työvoittona. Suorastaan kilistyksen arvoisena asiana. Hyvä Kerava!”